NEWS AGENCY

Iran plane crash

تصاویری از سقوط هواپیمای توپولوف در نزدیکی قزوین که ۱۶۸ کشته برجا گذاشت

رضا جعفرزاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفته است که در اثر سقوط هواپیمای توپولوف ۱۵۴ هواپیمایی کاسپین، ۱۵۳ مسافر و ۱۵ خدمه هواپیما جان خود را از دست داده اند. به گفته شاهدان عینی، این هواپیما در آسمان آتش گرفته و پس از برخورد با زمین منفجر و متلاشی شده است.
هشت نفر از اعضای تیم ملی جودوی نوجوانان ایران به همراه دو مربی در این هواپیما بوده اند.
این هواپیما پنجمین هواپیمای ساخت روسیه در خطوط هوایی ایران است که طی ۹ سال گذشته دچار سانحه مرگبار می شود

مسئولیت کشته شدن این عزیزان را به حساب رژیم و دولت بی لیاقت احمدی نژاد میگذاریم





An Iranian passenger plane crashed Wednesday in northwest Iran,
killing all 168 people on board
--------------------------------------------------------














خانواده های عزادار در فرودگاه ایروان
Iran plane crash

تصویر: آخرین تمرین نوجوانان جودو قبل از مرگ


دلایل سقوط چی می تواند باشد .. !!؟

ساعت ۱۱:۳۳ دقیقه ، وداع با زندگی ...

طبق اعلام رسمی " سیروس صابری " معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین ، هواپیما به دلیل نقص فنی پیش امده ( که باید مربوط به آتش گرفتن موتور سمت چپ اش باشد ) ابتدا به سمت زنجان تبریز رفته و سپس تغیر مسیر داده و به سوی تهران برگشته است ../ خب با اعلام نظریه فوق ، گمان می کنم خلبان تصور می کرد با شعله ور شدن یکی از موتور ها ( که به احتمال قوی برای عدم سرایت توسط خلبان خاموش شده بود ) و ادامه مسیر به سمت فرودگاه مادر ( فرودگاه مبدآء ) و بهر گیری از امکانات مجهز خدمات فرودگاهی ، امکان نجات جان مسافران بیشتر است ... به همین دلیل تغیر جهت داده و به سمت شرق پرواز می کند .. ( یکی دیگر از علت تغیر مسیر دادن از غرب به شرق ، می تواند به خاطر جهت باد باشد .. چون باد از شرق به غرب می وزد ، و او به این دلیل مسیر را تغیر داده که جهت وزش باد از پشت هواپیما باشد .. تا با تلاقی باد حاصل از الیاف هوایی مخالف ، از گسترش سریع آتش جلوگیری شود .. ضمن این که امکانات فرودگاه مبدآء بیشتر است . ) اما متآسفانه بعد از یکی دو دقیقه پرواز ، سرنگون می شود ... !

دلایل سقوط چی می تواند باشد .. !!؟

آن چه مسلم است ، تا زمانی که جعبه سیاه هواپیما پیدا نشده و گفت و گو های خلبان بررسی نشود ، هر گونه بحثی صرفآ حدس و گمان تلقی می شود و جنبه علمی و اصولی ندارد .. به همین دلیل من تنها با اتکاء به حدس خود ، نظر شخصی ام رو بیان می کنم .. که شاید از بیخ اشتباه باشد !! طبق آن چه که من از زبان دوستان خلبانم که با این نوع هواپیما پرواز می کنند شنیده ام ، باک های سوخت توپولف های ۱۴۵ - ام در قسمت عقب هواپیما تعبیه شده اند .. ( صحت و سقم آن با متخصصان مربوطه ) و از ان جایی که موتور های این نوع هواپیما در قسمت دم قرار گرفته اند .. با ادامه یافتن آتش سوزی ؛ آتش به یکی از باک ها اصلی آن سرایت کرده و در عرض چند دقیقه باعث انفجار و چند تیکه شدند هواپیما شده است .. ضمن این که باز طبق همین شنیده ها ، این نوع توپولف ها به خاطر سنگینی قسمت دم ، موقع اپروچ طبیعی هم خلبانان مجبور به کلنجار رفتن می شوند !! ( برعکس سایر هواپیما ها از جمله هرکولس ها ، که فرامین و کنترل آن ها راحت و آسان است ) لازم به ذکر است .. این موضوع رو یکی از همکارانم با حضور در کابین خلبانی که قبلآ در نیروی هوایی بود ، بیان شده است . من به شخصه هیچ اشرافی بر سیستم های توپولف ندارم ..


اخبار خبرگزاریهای ایرانی

Grazr

اخبار خبرگزاریهای انگلیسی ، فرانسه و آلمانی زبان

Grazr

اخبار خبرگزاریهای خارجی

Grazr

سرخط‌ خبرها رادیو فردا Radio Free Europe RSS

BBCPersian.com | صفحه نخست

اطلاعات


بازدیدکننده شماره:

WeatherBug
Your weather just got better.

وقت دنیا

Financial - کورس سهام ها

Major Sectors

دفترچه یادداشت